برنامه ریزی اهداف

برنامه ریزی اهداف

برای شروع کردن مدیریت زمان به صورت حرفه ای، لازم است که شما اهدافتان را تعیین کنید.

زمانی که شما بدانید کجا می خواهید بروید، در آن صورت میدانید که چه کارهایی دقیقا باید انجام دهید.

بدون برنامه ریزی شما وقتتان را روی بحث کردن در مورد، تضاد اولویت ها به هدر می دهید. بعضی ها مایل هستند که هدف گذاری را نادیده بگیرند زیرا نیاز به زمان و تلاش دارد.

اگر شما درباره ی مدیریت زمان مصمم هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم هدف گذاری شخصی، قوانین طلایی هدف گذاری و هم چنین نقشه گنج را مطالعه کنید.

هدف گذاری شخصی :

بیشتر مردم احساس می کنند در این جهان سرگردان هستند‌ آن ها سخت تلاش می کنند اما به چیزی ارزنده و قابل ارزشی دست پیدا نمی کنند.

دلیل اصلی داشتن چنین احساسی این است که آن ها زمان کافی صرف اینکه چه چیزی از زندگی می خواهند نمی کنند و برای خودشان هیچ هدف خاصی تعیین نمی کنند.

آیا شما قصد رفتن به یک سفر را، بدون مشخص کردن مقصد می کنید؟ احتمالا هرگز!

هدفگذاری یک پروسه ی قدرتمند برای ایده های آینده شما و انگیزه دادن به خود است تا دیدگاه های خودتان را به واقعیت تبدیل کنید.

قوانین طلایی هدفگذاری:

آیا شما تا به حال به این فکر کرده اید که در ۵سال آینده چکار میخواهید انجام دهید؟ آیا شما می دانید که در پایان امروز چه چیزی را می خواهید بدست بیاورید؟

اگر شما می خواهید موفق شوید، لازم است که اهداف خود را مشخص کنید، بدون هدف شما بدون تمرکز و مسیر هستید.

هدفگذاری تنها در کنترل مسیر زندگی شما کمک نمی کند بلکه معیاری را برای شما فراهم می کند که آیا شما در مسیر موفقیت هستید یا خیر؟

برای مثال به این فکر کنید که داشتن میلیون ها دلار در بانک تنها زمانی نشانه موفقیت است که یکی از اهداف شما ثروتمند شدن باشد اما اگر هدف شما خیریه باشد، در اینصورت نگه داشتن پول ها برای خودتان خلاف هدف شماست.

برای تحقق یافتن اهدافتان شما باید بدانید که چگونه هدفگذاری کنید. شما فقط به سادگی نمیتوانید بگویید "من می خواهم" و انتظار داشته باشید رخ دهد.

هدفگذاری پروسه ای است که با مراقبت و ملاحظه چیزی که می خواهید را بدست آورید و با سخت کوشی زیاد به پایان میرسد. مابین اینها یک سری گام های خیلی خوبی تعریف شده است که باعث برتری یافتن هر هدف خاص می شود. دانستن این گام ها به شما اجازه می دهد که اهداف خود را به سرانجام برسانید.


نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید